25 May 2011

Kehidupan ku...

hurmm...


sepanjang umurku mencecah 25thn nie...
aku xpenah dapat ape yang aku nak....

Zaman Sekolah,

pada zaman skool dulu...aku xde lah daripada golongan geng yg popular..aku nie budak sekolah yg sgt simple,nk kate genius pn tak n aku kadang2 selalu gak kena buli ngan kawan sendiri...
kalau di kenang kembali zaman persekolahan aku sangat2 sadis!...

Zaman aku bekerja,

2004...

Aku x sambung study after spm,
lepas je spm, aku dapat keje sebagai clerk di sebuah legal firm nie...
aku bekerja dekat situ agak lama..5 tahun beb!! aku pun pelik macam mane aku bole keje kat situ lame..
dengan keadaan boss aku macam lalang..office mate aku yg typical malay..gaji yang sgt sikit walaupun 5 tahun aku berkhidmat kat situ....lastly aku resign on Nov 2008 n time tu la boss aku yg lalang tu counter offer aku...tp aku x kira..aku tetap dgn keputusan aku...

2008...

Dec 2008, aku dah masuk tempat kerja baru tapi still same line~Legal Firm (actually aku mmg dapat offer keje kat sini dengan bayaran bonus sebanyak 3 bulan yang akan di bayar pada 3 bulan pertama aku bekerja) special case sbb aku nie kira expert gak la dlm membuat kerja..

1st day kerja...aku xde la peramah sangat nak bersembang-sembang dgn staff2 kat situ..sbb aku nie bukan nye peramah sgt tapi bile orang dah kenal aku, baru la mulut aku nie macam murai *bak kata parents aku, mulut x reti nak diam* hehe...


Mostly, bukan mostly dah memang pun..satff n boss kat sini semua dari pantai timur.. sepatah haram aku xpaham ape dorg cakap..maklum la aku nie orang perak (actually parents aku je perak..aku lahir n di besarkan di kota raya kuala lumpur) *bajett* hehe..

Keadaan aku bila bekerja kat sini...aku rase aku jadi macam katak bawah tempurung..bkn sebab dorg ni  advance sgt..tp aku yg advance..so aku mcm xdpt nk ngam dgn staff2 kat sini...

Tapi, lame2 aku rapat dgn sorg kakak nie, biar aku kenal kan kakak nie dgn panggilan "K".. K nie aku rapat sbb dgn die je aku bole ckp open..so, aku ajar la die serba skit tentang shopping2 nie..haha,  aku ajak la die g pyramid, bukit tinggi dsb...sbb die nie jarang keluar2 nie, maklum la bkn asal dr sini n bf die (skang ex bf la) xtau la aku nk gambarkan..

ok2 xmau cite dh pasal K td..sbb xbest pn..sbb la ni, die bkn jd close friend aku di ofice dh...*kwn mkn kwn* istilah nie sesuai ke eik bg org yg xkenang jasa??ermm xtau la don't judge people ok!

Adehh.. tetibe mind aku stuck..aku xtau nk certia ape...

nanti2 aku continue lagi pasal kesinambungan kehidupan ku....

No comments:

Post a Comment