13 Dec 2011

Allergic.... urmmm!

Adoii...allergic lagi....ermmm muka aku naik bintik2 halus n gatal2...kali nie xtau la aku kenapa tetibe je naik allergic, nak kata make-up, maybe kot, sbb aku pegi kenduri kalau panas2 mesti muke jadi gatal2, tapi aku rasa disebab kan moisturizer coco butter yang aku baru beli di farmasi haritu..aku tak bole guna product yang mengandungi SPF 15,25 dll...

Last aku kena allergic bulan2 aritu, sebab aku pkai sunblock nak pegi bermandi manda di sunway lagoon..urmmm...

So, doctor sarankan aku, kalau nak guna product-product mesti try kat leher or kat tangan dulu sebelum pakai dekat muka...so xde la jadi hasilnya yg sangat-sangat sedih macam semalam dan hari nie...

Pagi tadi, before aku masuk office, aku pegi clinic dulu nak amik ubat, jumpe doctor, doctor tanye sakit ape, then aku cakap allergic...doctor tu lak,, haishhh allergic lagi...ermm u pkai ape pulak kali nie, sunblock ke? naik injection tak? aku cakap, injection? bole cepat baik ke doc, dekat mana nak cucuk tu, kat tangan ke or bontot? haha, doc kata kat tangan...so, aku ok la...

Adoii...sakit jugak kena injection nie, tangan rasa kebas n lengguh, nak drive ke office tadi pn susah, nk peggang stering pun 1 tangan....urmmm

Nasib, bile dah smpai office dah kurang skit rase sakit2 kat tangan tu tapi rase macam berangin je tempat kena cucuk tu....huhuhu sob sob sob sakittt, tapi muka xreda lagi dengan bintik bintik tu...cepattt laaaa baik , gatal nie!

No comments:

Post a Comment