21 Jul 2011

Office Politik?

Korang penah alami or pernah dengar x pasal office politik?
ooohh no..no..no..ni bukan politik macam sape sokong parti UMNO, PKR or PAS....
ni lebih teruk dari politik di luar sana....


Sekaran aku mengalaminya...ia terjadi di office aku!! politik memang kuat......
sampaikan berpuak-puak...bayangkan sampai lunch pun kami xboleh bersatu ini kan pula masa office hour, if selisih pun xbertegur...aku pun heran, kenapa ade manusia yang sebegini rupa....walaupun aku bermanis muka dengan senyuman, tapi hanya di balas dengan jelingan?apakah? adakah mereka mereka ni datangnya daripada hutan yang tidak tahu bergaul rapat dengan sesame manusia?


Aku ade seorang kawan yang agak rapat yang bernama ZIA (bukan nama sebenar)
Ya, dulu kami rapat, aku yang rekeman kan die keje dekat office aku nie, sebab aku kesian die tanam anggur dirumah....
Mula-mula, perhubungan kami rapat sekali....
Tetapi, ingat kan panas sampai ke petang tapi hujan di tengah hari...
Aku dan ZIA ade perselisihan paham, kami pun xbertegur sapa..aku tahu aku ade buat salah, tapi dia xpernah tanya aku cerita yang sebenar dan aku tak berpeluang untuk bertanya,sebab dia terus sahaja judge yang aku ini adalah kawan makan kawan, aku redha je la, sebab aku xrasa bersalah, sebab benda itu berlaku adalah benda yang betul dan aku hanya ingin meluahkan kepada seseorang, kejadian tu melarat sampai la sekarang, i guess dah almost a year aku dan ZIA tak bertegur sapa..pada mulanya, aku rase agak kehilangan seorang kawan, tapi lama kelamaan, aku baru sedar ade kebaikan aku dan ZIA tidak serapat dahulu..

ZIA mula berkawan rapat dengan nyonya ni (Chinese lady), nyonya nie lain daripada nyonya nyonya yang aku kenal sebelum ini, die typical chinese lady yang datang dari kampung dan mempunyai hati yang busuk dan kurang ajar bile bercakap dengan orang...(ini pandangan mata kasar aku dan teman teman yang lain) sebab ape aku cakap macam tu dan simply judge orang? sebab dia nie belagak yang di adalah senior dan ketua dalam group depa nie...seriously its obviously terpancar di muka dia okeyy!

Ok, berbalik kepada cerita asal, ZIA ni pun menjadi teman setia nyonya ni dan termasuklah beberape kuncu kuncu yang di ibaratkan lembu kena cucuk hidung, ape yang nyonya ni cakap semua kena ikut?? makan taik ke makan oink oink ke, ikut gak ke? hahah wtf?

Aku hanya pemerhati daripada jauh perangai sorang sorang di dalam group berhati hitam nie, ZIAyang dulu aku kenali tidak la bercakap kurang ajar dengan orang lain, kini berani meninggi kan suara dengan  orang ketika bercakap malah dengan orang yang lebih tua daripadanya, aku agak sedih kenapa kawan aku boleh berubah...aku hanya mampu menggeling kepala setiap kali, dia bercakap dengan kasar dan marah sesuka hatinya..

No comments:

Post a Comment