10 Nov 2011

Stress mencari!

Stress sebab another 2 weeks to go!!! nervous ade, happy pun ade... 
Persiapan, xbuat lagi...aku masih terkapai2 nk survey2 barang, walaupun ia adalah ceremony yang kecil tapi masih perlu di buat dengan persiapan yg perfect... 
Ikut kata mak, rugi kalau xbuat, tapi aku nk menjimat kan cost...aku pening sebab aku memang teringin nak ade kenangan dengan setiap ceremony yang melibatkan masa depan aku..tapi budget tu yang menjadi problemnya..itulah bertapa pentingnya perancangan dari awal...bukan mcm aku ni...tup-tup nk tunang.. cincin merisik, cincin tunang masih xtercari dan xterbeli lagi...harga emas dari hari kehari semakin naik...taraf hidup dekat malaysia sekarang dh melambung tinggi...tapi gaji still xmelambung naik... macam2 pikir nak beli itu nak beli ini...

Well planing is much better, tapi bagi keadaan aku di tempat aku..we all x bercadang pun nk tunang secepat ini..maybe seru dah sampai dan tengok orang2 sekeliling aku masing2 dah mula nk mendirikan masjid (rumah tangga la)... so ade iri hati sedikit la sebab umur dah meningkat tapi masih terkapai2 lagi...tapi alhamdullilah aku pun akan mengikut jejak langkah kawan2 and cousin2 ku...

Today after office aku n zaed plan nak pergi survey2 cincin... bajet di tangan tak adalah banyak sangat sekdar yang mampu...bile pikir2 kan balik banyak benda yang masih xnampak and masih belum di beli...memang masa big day masih terlalu jauh...masih ade masa tapi persiapan kami untuk ke arah itu kurang dari SIX MONTHS aku jadi takut and risau... 

Aku berharap, segala yang kami rancang berjalan dengan lancar..hope bajet yg kami peruntukan ini cukup untuk membuat persiapan....amin!

No comments:

Post a Comment